FUTURE POP RECORDS

                                          

宮下真さんと音楽のお話をしました

1 小話 (Short comments to individual musical pieces)

 

           本ページは目次になります

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           ( If you are interested in these articles, please click each link below )

 

           第1曲: 「キャンディ」  / 原田真二 - 「Candy」 / Shinji Harada / Live ver. @ 2013 / 1977

           第2曲: 「By Fire」  / ハイエイタスカイヨーテ / Hiatus Kaiyote @ 2015

           第3枚: 「Blackstar」  / デヴィッドボウイ / David Bowie @ 2016

           第4曲: 「戦闘!ユクシー・エムリット・アグノム」  / 増田順一 - 「Yuxie, Emrit&Agnome battle music」

              - Junichi Masuda @ 2006

           第5枚: 「機動戦士ガンダムUC」  / 澤野弘之 - 「Mobile Suit Gundam UC」

              - Hiroyuki Sawano @ 2014-2010

           第6曲: 「プラチナ」  / 菅野よう子 - 「Platinum」 / Yoko Kanno @ 1999

           第7曲: 「罪の名前」  / ryo (supercell) - 「Tsumi no namae」 @ 2016

           第8曲: 「ブルースステージ」  / 山口真理 - 「Blues stage」 / Mari Yamaguchi @ 1992

           第9曲: 「平俗宇宙に不滅の皇帝」  / J・A・シーザー / *29:54秒から再生して下さい

              - 「HeizokuUchuu ni Humetsuno Koutei」 / Julious Arnest Seazer @ 1998

           第10曲: (予定です) 「Pigling Bland」  / ソフトマシーン / Soft Machine @ 1972

           第11曲: 「大空で抱きしめて」  / 宇多田ヒカル - 「Oozora de dakishime te」

              - Utada Hikaru @ 2017

           第12曲: 「アンノウン・ マザーグース」  / wowaka - 「Unknown Mother goose」 @ 2017

           第13曲: 「Say Yes」  / Chage and Aska - Arr.: 十川知司 - Tomoji Sogawa  @ 1991

           第14枚: 「3776を聴かない理由があるとすれば」  / 3776

              - 「3776 wo kikanai riyuu ga aru to sureba」 @ 2015

 

           *リンクはこちらになりますLink is here )

 

2 音楽理論を学ぶ (Question about music theory)

 

           第0回: 初めての音楽理論

              - Let's begin to talk about music theory

              *第0回へのリンクはこちらになりますPleae click here about the 0 times )

           第1回: シンコペーション 

              - feat. 「リュウのテーマ」  / 下村陽子 -「Theme of Ryu」 / Yoko Shimomura @ 1991

              - 名前なんてなんでもいいんだけどね笑

              - Syncopation

              - Syncopation, Anticipation, Delayed Attack...Anything is all right

           第2回: 転調

              - feat. 「時を刻む唄」  / 麻枝准 -「Toki wo kizamu uta」 / Jun Maeda @ 2008

              - リディアンを返して同じ調に戻る

              - Modulation

              - Lydian scale return to the same key before

           第3回: トリッキーな転調

              - feat. 「君の中で踊りたい」  / B'z -「Kimi no naka de odoritai」 @ 1989

              - 人生で初めてこの進行を見たよ笑

              - Tricky Modulation

              - This is the first time in my life I found out this chord progression

           第4回: メロディーとコード進行

              - feat. 「ナパームマンステージ」  / 山口真理 - 「Napalm man stage」 / Mari Yamaguchi @ 1992

              - てかナパームマンすごいな!最初聴いたとき笑っちゃった笑

              - Melody and Chord progression

              - Theme of Napalm man is amaging. I laughed when I first heard of this

           第5回: 平行調

              - feat. 「ファインダー ( imoutoid's Finder Is Not Desktop Experience Remix )

              - imoutoid - kz (livetune) @ 2009 / 2008

              - ポップスというものの可能性を信じてたという強い意思を感じるよ

              - Relative key

              - This song remains his strong will he has been belived the possibility of Pop Music

           第6回: 平行短調への転調

              - feat. 「田園」  / 玉置浩二 × 槇原敬之 - 「Den en

              - Koji Tamaki×Noriyuki Makihara @ 2014/1996

              - 他にいい例が思いつかない笑

              - Modulation to relative minor key

              - I cannot remember good example other than this song

           第7回: リズム分散和音

              - feat. 「L9」  / paraoka / short ( 1:24秒 ) ver.  @ 2001

              - どうやって言葉で説明すればいいのだろうか…笑

              - Rhythm & Broken chord

              - It is difficult to explain rhythm by using words

           第8回: 移調パラレルモーション

              - feat. 「Luna's Boat Song」 & 「風のノクタ―ン」  / 岩垂徳行 -  Noriyuki Iwadare @ 1996

              - luna簡単そうだったから先にこれだけアナライズしてみた

              - Parallel motion

              - I analized this song first because this seemed to be easy to analize

           第9回: モーダルインターチェンジ借用コード

              - feat. 「ブルースステージ」  / 山口真理 - 「Blues stage」 / Mari Yamaguchi @ 1992

              - もし偶然だったら天才だね笑

              - Modal interchange & 借用コード

              - If she uses this tecnique unintentionaly, she is genious

           第10回: 倚音

              - feat. 「ひとつの推理」  / たくまる - 「Hitotsu no suiri」 / Takumaru @ 1994

              - ...そしてエクソシストはただのマイナースケールだった

              - Appoggiatura

              - ...And The Exorcist Theme was just Minor Scale.

 

           *こちらが解説へのリンクになりますPlease click here )

 

3 創作の姿勢について (Dialogue about attitude to creation)

 

           第1回: 実験的な姿勢を大切にしたい

              - feat. 「メロディック妹メタル」  / Karimono (音づれない) - 「Melodic sister metal」 @ 2005

              - I cannot stop my experimental attitude

           第2回: 今世界で一番音楽理論を発展させていてとんでもない怪物だと思う人

              - feat. 「Hideaway」  / ジェイコブコリアー / Jacob Collier @ 2016

              - Jacob Collier is music theory monster

           第3回: 時代の感性と作曲スタイル

              - feat. 「みずいろときいろ」  / Wienners - 「Mizuiro to kiiro」 @ 2015

              - How do you effected by 21s people sense?

           第4回: 自己表現と自己満足

              - feat. 「orbital period」  / BUMP OF CHICKEN @ 2007

              - Self-Expression similar to Self-Satisfaction.

           第5回: 俺はよく芸術においてのみ後天的にも天才になれるのではないかと思ってる

              - feat. 「Explorations」  / ビルエヴァンス - Bill Evans @ 1961

              - I often think about human only who persuit his kind of art can be acquired genious

           第6回: 純粋の美は普遍的な美なのかもしれないけどそれだけが本当の美だとは思わない

              - feat. 「ゴルトベルク変奏曲」  / バッハ - ケンプ

              - 「Goldberg-Variationen」  / Bach - Kempf @ 1969 / 1742

              - Pure beauty is maybe universal, but Real beauty tolerate many beauty

 

           *こちらから記事にリンクしていますThis link jump to each articles )

 

4 音楽のことを自由に話しました (Small Talk)

 

           第1話: 「コインロッカーベイビーズを音楽で例えるならば」  - Ryu Murakami

              - 「Now, it is time to reach the concludion about the music genre of Coin Locker Babies」

           第2話: 「ディスヒートはパンクか」  - THIS HEAT

              - 「That is the question, whether we should recognize This Heat as Punk」

           第3話: 「オルタナって何?」  - Like Water for Chocolate

              - Why do we call that music Alternative

           第4話: 「マイブラのドラムいいよね」  - My Bloody Valentine

              - Drumming of My Bloody Valentine is intersting

           第5話: 「曲の良し悪しという事に対してどう決着をつけてるの?」  - Wienners

              - How do you judge a musical piece as good or bad?

           第6話: 「フラットに音楽を聴く事はできるのか

              - Listening to music in the sense of mindfullness

           第7話: 「日本人の持つ最大の武器はメロディーであり、弱点はリズムかな」  - The Decisive Battle

              - Japanese are good melodymaker, but they are lack of rhythm sense 

           第8話: 「ほんとオリジナリティはどこから来るんだろうね笑」  - Rock 'n' Roll Star

              - What is the spring of originality or creativity?

           第9話: 「グルーヴとポップの魔法は対極に位置しているのかもしれない」  - Voodoo

              - Magic of Groove & Pop is in opposite side

           第10話: 「オルタナって何? Part 2」  - Strange Chameleon

              - Why do we call that music Alternative? Part 2

           第11話: 「ジャズの本質は即興か」  - Bitches Brew

              - Improvisation is real nature of JAZZ?

 

           *こちらからご覧下さいI am happy if you would check these contents )

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           *更新、追記、修正につきましては「こちら」にてお知らせいたします

           -

           I introduce my old friend. His name is Makoto Miyashita

           He is musician, and mainly uses guitar to compose a piece of music

 

           He studied music theory at the highest level class in Music School MESAR HAUS

           He has been to Australia to study englishlast year

           Now, He stays in Australia to learn music more

 

           *Facebook of Makoto Miyashita: https://www.facebook.com/makoto.miyashita.33

 

           We have been discussed about music for 15 years

           This time, we recorded that part of it

           If you are interested in music or kind of art, please check these dialogue above

 

           I am glad our dialogue help, whoever you are interested in music, or you are not,

           to listen to music positively

           and help you to experience - to percept and feel -

           the sound of music calmly and deeply,

           as like you are in the sense of ‘Mindfulness’-‘Zen mind’ in meditation

 

           In the past, I was using music unknowingly to escape from reality

           At that time, I did not realize myself that I made belived myself not weak, but strong

 

           It was good time while I was lisetning to music, but it was not good while I was not. 

           This is music addiction. Artist & music itself, too, does not hope so

           *Postscript: 4, Oct, 2017

             If you are music-holic, I recommend you to stop listening to music

             until you do not get addicted to music.

             I took 4 years until I am cured, but after I became nomal, I was at ease

           *Postscript: 9, Oct, 2017

             Please read the 5 times of Small Talk about mindfullness listening

           *Postscript: 26, Oct, 2017

             First of all, please watch this interview - “ The Universal Mind of Bill Evans ”.

             This is a Bible talked about

             What is Mindfulness - Zen

             How they are related to Music - Art

             Why they are important to our life.

             Bill Evans, “Jazz Giant”, clearly expresses what these are.

             If you are not Japanese, difficult to read the subtitles, or

             difficult to understand his English,

             please read following transcription presented by Garr Raynolds:

             - “ Bill Evans on the Creative Process & Self-Teaching ”.

           *Postscript: 28, Dec, 2017

             You will realize the nature of music&life by listening to music with Sati.

              - The Nature of Music is Pure, Indiscriminately, &Free.

              - Human nature is like the same.

             Victor Wooten, “Maestro ”, explains the truth perfectly “ in this lecture ”.

           *Postscript: 10, Mar, 2018

           The most meaningful thing of Art is

           1 Sincere expression is wholesome deed for creater

           2 Being a barometer which understand emotion and intuition for recepient

           3 Having an oppotunity to recognize *self-will based on the barometer

           4 Changing the one's will and action to realize that wish in reality

            * When someone try to finds his mind earnestly,

            * that person finds the nature of art&life above is the destination of one's own will

           May listening to music be a seed of happiness for your life

           with metta,

 

           旧くから付き合いのある友人、宮下真さんをご紹介します

           彼はミュージシャンです。作曲家でもあります。メインの楽器はギターです

 

           彼はメーザーハウス音楽学校をトップレベルのクラスに在籍し卒業しました

           昨年は英語を習得するためにオーストラリアに滞在していました

           今年は音楽を追求するためにオーストラリアへ留学しています

 

           *宮下真さんのフェイスブックです: https://www.facebook.com/makoto.miyashita.33

 

           私たちは15年間音楽について語り合ってきました

           この度は会話の一部をまとめました

           音楽や芸術に関心のある方そうでもない方、普通に聴いている方-

           どの方にも楽しんでお読み頂ければ嬉しいです

           そして音楽に深く親しむ (*平静に一つ一つの音を知覚し観じる )

           一助となりましたら幸いです

           “マインドフルネス “ (*常に気が付いている状態 )- “禅のこころ“ を音楽の友とする事です

 

           私は昔、音楽を聴く事で現実から目を背けていました

           当時は気が付きませんでしたが音楽で弱い自分を強い自分だと思い込ませていました 

           音楽を聴いている間は平和ですが聴いていない時は落ち着きがありませんでした

           聴く人を音楽に依存させるような事は

           アーティストも創られた創られた音楽も望むことではありません

           *追記: 2017年10月4日

             音楽中毒の方は中毒症状が抑まるまで音楽を聴くことを止めてみて下さい

             私は治まるまでに2年間かかりました。ですがその後は楽になりました

           *追記: 2017年10月9日

             マインドフルネスに音楽を聴く事については“Small Talk第5話“をご覧ください

           *追記: 2017年10月26日

             初めにこちらをご覧下さい - “ The Universal Mind of Bill Evans ”.

              - サティとは何か

             音楽 - アートにどう関係しているか

             私たちの生活になぜ結び付くか

             これほど素晴らしい説明はありません

              “ビルエヴァンス“ ( wiki )  - “Jazz Giant” は鮮やかに表現しています

             日本人ではなく字幕が読めず英語が聞き取り難い方は

             Garr Reynoldsさんのプレゼンテーションを参考にして下さい。文章でご覧頂けます -

              “ Bill Evans on the Creative Process & Self-Teaching

           *追記: 2017年12月28日

             サティをして音楽を聴いている内に分かることがあります

              - 音楽の核が自由で、差別が無く、純粋なものであることが分かります

              - 人間も本来そうであることに気付きます

             世界最高峰のベース・マエストロ、“ヴィクター・ウッテンさん“ ( wiki )が

             「こちらのトーク」にて明快に話しています

           *追記: 2018年3月10日

           アートの最も大きな意味は

           1 本心を偽らない表現であるという点で創作者にとって健全な行為であること

           2 受容者が自身の感情と感覚を認識するバロメーターとなること

           3 指標に基づいて*自身が望むことに気付くチャンスとなること

           4 望みを実現するための意志行動を現実において慮るようになること - です

            *突き詰めると上の3つの要素になります

 

             皆さまにとって音楽を聴く事が幸せを育むたねでありますように

             慈を添えてここに書きます

             with metta,

                                                        8, Feb, 2018

                                                                Ikkyū